Skip links

Ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς – επίλυση του κυκλοφοριακού και άσκηση κοινωνικής πολιτικής

Δέσμευση τέταρτη

Σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις η ενίσχυση του δικτύου των μέσων μαζικής μεταφοράς αποτελεί το Α και το Ω για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, συνιστώντας ταυτόχρονα και μέσο άσκησης κοινωνικής πολιτικής, με την πρόβλεψη ελαφρύνσεων για συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες ή με βάση εισοδηματικά κριτήρια. Δυστυχώς, οι πρόσφατες Διοικήσεις του Δήμου Καβάλας δεν φαίνεται να έχουν συνειδητοποιήσει την αναγκαιότητα ενίσχυσης των μέσων μαζικής μεταφοράς, με αποτέλεσμα Αστικό ΚΤΕΛ, Υπεραστικό ΚΤΕΛ και οδηγοί ΤΑΞΙ να παλεύουν μόνοι τους, κάτω από αντίξοες συνθήκες και σε ένα εξαιρετικά δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, για να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό της πόλης και της περιοχής μας.

Άμεση προτεραιότητα από την πρώτη ημέρα της Διοίκησής μας αποτελεί η γενναία ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς (Αστικού ΚΤΕΛ, Υπεραστικού ΚΤΕΛ και ΤΑΞΙ) με την υπογραφή προγραμματικών συμβάσεων οι οποίες, μεταξύ άλλων, θα προβλέπουν:

  • Ενίσχυση των δρομολογίων και επιμήκυνσή των ωραρίων τους, ούτως ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού
  • Χάραξη νέων γραμμών, ιδιαίτερα για την εξυπηρέτηση των πιο δύσβατων περιοχών εντός του αστικού ιστού
  • Εξυπηρέτηση του δρομολογίου της Παναγίας με ηλεκτρικά λεωφορεία
  • Δωρεάν πρόσβαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς για δημότες κάτω των 25 ετών και άνω των 65 ετών χωρίς εισοδηματικά κριτήρια

  • Εισαγωγή 2 νέων γραμμών νυχτερινών λεωφορείων (ένα για τις ανατολικές και ένα για τις δυτικές συνοικίες της Καβάλας), τα οποία θα εξυπηρετούν τους δημότες ανά μία ώρα από τη λήξη και μέχρι την έναρξη των ημερήσιων δρομολογίων
  • Λήψη μέτρων σε συνεννόηση με τους οδηγούς ΤΑΞΙ για την ενίσχυση του κλάδου και την εισαγωγή κινήτρων για τη μεγαλύτερη χρήση του ΤΑΞΙ από τους δημότες και τους επισκέπτες της περιοχής μας, ιδιαίτερα από ευπαθείς ομάδες συνδημοτών μας και συνδημότες που ζουν σε περιοχές όπου δεν έχουν πρόσβαση άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς

Όπως φαίνεται και στους σχετικούς χάρτες που έχουν ετοιμαστεί σε συνεννόηση με το Αστικό ΚΤΕΛ, η εισαγωγή των νυχτερινών δρομολογίων, για πρώτη φορά στην Καβάλα, θα καλύψει ένα τεράστιο μέρος του αστικού ιστού και θα εξυπηρετήσει ιδιαίτερα εργαζόμενους και φοιτητές, συμβάλλοντας τα μέγιστα και στην αναγέννηση της νυχτερινής ζωής της πόλης, με πολλαπλά οφέλη για όλους τους δημότες. Η σύναψη των προγραμματικών συμβάσεων θα πραγματοποιηθεί στο πρότυπο ανάλογων επιτυχημένων προγραμματικών συμβάσεων που έχουν συνάψει, μεταξύ άλλων, ο Δήμος Αλεξανδρούπολης, ο Δήμος Κομοτηνής και ο Δήμος Ηρακλείου.

Ασφαλώς, οι παρεμβάσεις της Διοίκησής μας για την επίλυση του κυκλοφοριακού δεν θα περιοριστούν μόνο στην ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, αλλά έχει προβλεφθεί, μετά από υπόδειξη ειδικών, δέσμη μέτρων, η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την αλλαγή της πολιτικής στάθμευσης με πρόβλεψη συγκεκριμένου αριθμού νόμιμων θέσεων για 3 κατηγορίες οδηγών (κάτοικοι του κέντρου-επισκέπτες-απασχολούμενοι στο κέντρο), καλύτερη αστυνόμευση από τη Δημοτική Αστυνομία, επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής και συγκοινωνιακής μελέτης, εύρεση νέων χώρων για τη δημιουργία πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης και στις γειτονιές (ήδη έχουν βρεθεί 3 κατάλληλοι χώροι) και (πιο μακροπρόθεσμα) επανέναρξη των διαδικασιών για τη δημιουργία υπόγειων πάρκινγκ, όπου προβλέπεται από το Σχέδιο Πόλης.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης.
Home